Kurumsal
MÜDÜRÜN GÖREVLERİ ŞUNLARDIR:
a)
Yönetim Kurulu ve Danışma Kurulunu toplantıya çağırmak, bu kurulların
gündemlerini oluşturmak,
toplantılarına
başkanlık etmek ve Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak.
b)
Merkezin amaçlarını gerçekleştirmek için idari düzenlemeleri yapmak, idari ve
teknik işleri yürütmek.
c)
Merkezin çalışmalarıyla ilgili olarak Yönetim Kurulunun görüşü doğrultusunda,
bir önceki yılın faaliyet
raporunu
ve gelecek yılın çalışma programını hazırlamak.
ç) Her
yıl sonu ve istenildiğinde Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkında Rektöre
rapor vermek.
d)
Yıllık plan ve programa göre ödenek ve personel ihtiyaçlarını gerekçeli olarak
tespit etmek ve Yönetim
Kuruluna
sunmak.
e) Merkezi temsil etmek.
YÖNETİM KURULU GÖREVLERİ
MADDE 8 – (1) Yönetim Kurulu; Rektör tarafından
okul öncesi eğitim, çocuk gelişimi ve eğitim bilimleri konularında araştırma ve
uygulama çalışmaları olan öğretim elemanları arasından görevlendirilecek üç
üye, Danışma Kurulu içinden Rektör tarafından seçilen bir üye ve Müdür olmak
üzere toplam beş üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç
yıldır. Süresi dolan üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi
sona ermeden görevinden ayrılan Yönetim Kurulu üyesinin yerine, kalan süreyi
tamamlamak üzere aynı usulle yeni üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu olağan olarak en
az iki ayda bir toplanır. Müdür gerekli gördüğü durumlarda Yönetim Kurulunu
olağanüstü toplantıya çağırabilir. Toplantı yeter sayısı, Yönetim Kurulu üye
tam sayısının salt çoğunluğudur. Kararlar toplantıya katılanların salt
çoğunluğu ile alınır. Her üye oyunu kabul veya ret şeklinde verir, çekimser oy
kullanılmaz. Oyların eşitliği halinde Müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk
sağlanmış sayılır.
(3) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a)
Bu Yönetmelikte yer alan faaliyet alanlarına göre Merkezin çalışma programını
hazırlamak ve yürütmek,
faaliyet
alanlarıyla ilgili hususlarda Senato kararı ve Rektörün onayı ile gerekli
düzenlemeleri yapmak ve uygulamak.
b)
Merkezin yıllık faaliyet raporunu görüşerek onaylamak.
c)
Kurs, seminer, panel, konferans ve benzeri programların düzenlenmesine ilişkin
kararları almak.
ç)
Araştırma ve proje tekliflerini incelemek ve karara bağlamak.
d)
Merkeze bağlı okullarda ilgili birimlerce yapılacak bilimsel araştırma ve
uygulamalarda okul yönetimi ile
koordinasyonu
sağlamak.
e)
Öğretim ve uygulama amaçlı faaliyetlerde verilecek katılım belgelerini
düzenlemek.
f)
Merkez bünyesinde araştırma ve proje grupları oluşturmak, bu grupların
konularına ve görevlendirilecek
elemanlarına
ilişkin kararlar almak.
g)
Müdürün önereceği konuları görüşmek ve karara bağlamak.
ğ) Kendi
görev alanı ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.
DANIŞMA KURULU VE GÖREVLERİ
MADDE 9 – (1) Danışma Kurulu; Üniversite
öğretim elemanları ile istekleri halinde kamu kurum ve
kuruluşlarından
teklif edilecek iki üye olmak üzere Yönetim Kurulunun teklifi üzerine veya
doğrudan Rektör tarafından
üç yıl için görevlendirilen üyelerden oluşur. Görev süresi dolan üyeler yeniden
görevlendirilebilir. Görev süresi sona ermeden görevinden ayrılan üyenin
yerine, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni üye görevlendirilebilir
Danışma Kurulu
Müdürün davetiyle ve Müdürün başkanlığında yılda bir defa olağan olarak toplanır. Müdür gerekli gördüğü hallerde Danışma Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırabilir. Danışma Kurulu; Müdürün hazırladığı gündem kapsamında Merkezin amaçlarına uygun tavsiye kararları alır, Merkezin faaliyetlerine ilişkin görüş ve önerilerde bulunur.
KURUM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA
MERKEZİ
Düzce Üniversitesi Rektörlüğü
(2020-2021)
Rapor Tarihi
15.03.2021
YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE KURULU (YÖKAK) KURUM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
(2020)
A. KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ
A.1.3.
Performans yönetimi:
Tüm temel etkinlikleri
kapsayan kurumsal (genel, anahtar, uzaktan eğitim
vb.) performans göstergeleri
tanımlanmış ve
paylaşılmıştır. Performans göstergelerinin
iç kalite
güvencesi sistemi ile nasıl ilişkilendirildiği tanımlanmış ve yazılıdır.
Kararlara yansıma örnekleri
mevcuttur. Yıllar içinde
nasıl değiştiği takip edilmektedir, bu
izlemenin sonuçları yazılıdır ve gerektiği şekilde kullanıldığına dair
kanıtlar mevcuttur.
Merkezimiz
temel etkinlikleri kapsayan kurumsal performans göstergeleri Üniversitemiz
2020-2024 Stratejik Planında tanımlanmıştır (Ek-1). Performams göstergeleri
Düzce Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’ nın internet sitesinde
yer alan Yönetim Bilgi Sistemine 6 aylık periyotlar halinde girilmektedir
(Ek-2).
Ek-1:
Düzce Üniversitesi 2020-2024 Stratejik Planı
Ek-2:
Yönetim Bilgi Sistemi
http://stratejiuygulama.duzce.edu.tr/Login/Index
A.2.2.
İç kalite güvencesi mekanizmaları (PUKÖ çevrimleri, takvim, birimlerin yapısı):
PUKÖ çevrimleri itibarı ile
takvim yılı temelinde hangi işlem, süreç, mekanizmaların
devreye gireceği
planlanmış, akış şemaları
belirlidir. Sorumluluklar ve yetkiler tanımlanmıştır. Gerçekleşen uygulamalar
irdelenmektedir. Takvim yılı temelinde verilen işlem, süreç, mekanizmaların üst yönetim, öğretim elemanları, idari
personel, öğrenciler, gibi katmanları nasıl
kapsadığı
belirtilmiştir.
Takvim yılı temelinde tasarlanmayan diğer kalite döngülerinin ise tüm katmanları içerdiği kanıtları ile
belirtilmiştir,
gerçekleşen uygulamalar irdelenmektedir.
Birime ait kalite güvencesi rehberi gibi, politika ayrıntılarının yer aldığı
erişilebilen
ve güncellenen
bir doküman bulunmaktadır.
Merkezimiz
amaç ve görevleri Merkezimiz Yönetmeliğinde (Ek-3) belirtilmiştir. Aksayan
sorunların çözümü için Üniversitemiz İdari Personel Öneri Teşvik Sistemi
Yönergesi (Ek-4) çerçevesinde idari personellerimiz Sürekli İyileştirme
Koordinatörlüğüne başvurmaktadırlar. Merkezimizde oluşan sorunların çözümü için
ayrıca bir mekanizma bulunmamaktadır.
Ek-3:
OKUL ÖNCESİ Yönetmeliği (pdf)
Ek-4:
Düzce Üniversitesi İdari Personel Öneri Teşvik Sistemi Yönergesi
A.2.3.
Liderlik ve kalite güvencesi kültürü : Üst
yönetici ve kalite komisyonu üyelerinin
kalite güvencesi bilinci, sahipliği ve
kurum iç kalite
güvencesi sisteminin oluşturulmasına
liderlik etmesi gelişmiş düzeydedir.
Aynı şekilde
birimlerde liderlik anlayışı ve
koordinasyon kültürü yerleşmiştir. Akademik ve idari
birimler ile yönetim
arasında etkin bir iletişim ağı oluşturulmuştur. Kurumsal süreklilik ve nasıl çalıştığı,
deneyim birikimlerinin oluşma hızı,
kalite kültürü geliştirme hızı takip
edilmekte ve irdelenmektedir. Geri bildirim, izleme, içselleştirme fırsatları ve üst yönetimin bunlara katkısı sürekli değerlendirilmektedir.
Merkezimiz yapısı
itibariyle tüm akademik birimlerden farklılık göstermektedir. Merkez Müdürlüğü
ve idari personel arasında kurum e-postası ve farklı iletişim kanalları aktif
şekilde kullanılmaktadır, böylece sorunların çözümü ve süreçlerin hızlı takibi
mümkün olmaktadır.
A.3.
Paydaş Katılımı : Kurum, iç ve dış paydaşların kalite güvencesi
sistemine katılımını ve katkı vermesini sağlamalıdır.
Merkezimizde
iç ve dış paydaşların kalite güvencesi sistemine yönelik katılımı ve katkısı
bulunmamaktadır.
A.3.1.
İç ve dış paydaşların kalite güvencesi, eğitim ve öğretim, araştırma ve
geliştirme, yönetim ve uluslararasılaşma süreçlerine katılımı: İç ve dış paydaşların karar
alma, yönetişim ve iyileştirme
süreçlerine katılım
mekanizmaları tanımlanmıştır. Gerçekleşen katılımın
etkinliği, kurumsallığı ve sürekliliği irdelenmektedir.
Uygulama örnekleri,
iç kalite
güvencesi
sisteminde özellikle
öğrenci ve dış paydaş katılımı ve
etkinliği
mevcuttur. Sonuçlar değerlendirilmekte ve bağlı iyileştirmeler
gerçekleştirilmektedir.
Merkezimizde
yürütlen çalışmalarda iç ve dış paydaşlar aktif olarak katılmamaktadır.
C.1.3. Araştırmaların
yerel/bölgesel/ulusal kalkınma hedefleriyle ilişkisi: Araştırmaların
yerel/bölgesel/ulusal
kalkınma hedefleriyle ilişkisi,
sosyo-ekonomik-kültürel
katkısı; ulusal ve uluslararası
rekabetin düzeyi,
kurum paydaşlarınca bilinirliği, sürekliliği,
sahiplenilmesi irdelenmektedir. Araştırma çıktılarının
yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedeflerine etkisi
değerlendirilmekte ve bağlı iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir.
Merkez
Müdürlüğümüzde faaliyetler ile Üniversitemizin yerel/bölgesel/ulusal kalkınma
hedefleri ile örtüşmektedir. Ancak bu “COVIT-19 “tedbirleri kapsamında 2020
yılında herhangi bir faaliyet gerçekleştirilememiştir.
D.2. Toplumsal Katkı Kaynakları: Toplumsal katkı
faaliyetlerini sürdürebilmek için uygun nitelik ve nicelikte fiziki, teknik ve
mali kaynaklara sahip olunmalı ve bu kaynakların etkin şekilde kullanımı sağlanmalıdır.
Merkezimizde
toplumsal katkı faaliyetlerini sürdürbilmek için uygun nitelik ve nicelikte fiziki, teknik ve mali
kaynaklara sahip değildir. Merkezin herhangi bir gelir kaynağı ve bütçesi
yoktur.